bankhangen 2.0

oktober 09, 2016

Hoewel ik probeer 's avonds een beetje actief bezig te zijn, mag ik ook graag bankhangen. Ik heb daar zo mijn favoriete plekje voor. Met mijn benen languit op de chaise longue van de hoekbank, versnaperingen binnen handbereik en nu het weer wat kouder wordt een warm dekentje over mijn benen... heel knus.


Vroeger deed ik daar dan de televisie bij aan, maar aangezien ik die een paar jaar geleden de deur uit heb gedaan is dat geen optie meer. Nu is de iPad mijn vaste bankhangmaatje, soms vergezeld door poes Boef, hoewel de laatste momenteel liever buiten vertoeft dan dat ie mij met een bezoekje komt vereren. Maar dat geeft niks hoor, iPad en ik kunnen het prima vinden samen ;)


Een tijdje geleden ontdekte ik de jigsaw puzzle app en man, dat is me toch een partij verslavend! En ik moet toegeven dat ik nogal verslavingsgevoelig ben, dus na begonnen te zijn met de gratis versie stapte ik al snel over op de betaalde variant waarmee je legpuzzels kunt maken van je eigen foto's. Zo leg ik op een avondje toch zo 3 puzzels van 400 stukjes en dan moet ik mezelf ernstig toespreken dat ik toch echt naar bed moet, want morgen is het weer een gewone werkdag.


Een televisie heb ik dus niet en live TV kijken op de iPad is niet zo'n succes, dus kijk ik programma's die ik echt wil zien een dagje later terug via de NPO app en eigenlijk zijn dat er niet eens zo heel veel. Het nieuws volg ik op radio en internet en als ik echt een avondje TV wil doen is Netflix een uitkomst. Enige probleem daarbij is dat mijn verslavingsgevoeligheid weer om de hoek komt kijken. Er blijkt zelfs een term te bestaan voor wat ik ben... een zogenaamde binge-watcher. Zo keek ik ooit in twee en een halve week de hele serie Breaking Bad en nog een hele lading series sindsdien.

Al met al is het genieten van mijn bankhangavondjes niet zo'n probleem, maar om dat met mate te doen... tja, da's een ander verhaal ;)

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ik kijk ook geen tv alleen het nederlands elftal....
    Banken doe ik ook niet wel lekker op ene luxe stoel achter tante Til de laptop met vaak Bram of Pip op schoot en Oscar op mijn voetjes....
    Heerlijk
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh bestaat daar ook al een app voor? Ik heb hier een legpuzzel op tafel liggen, een echte dus. Is ook al zo verslavend!

    BeantwoordenVerwijderen